söndag 25 november 2007

Tröjan skaver lite.

Snart har helgen vecka 47 tagit slut, sjunger aldrig Bob Hund. Men jag gör det, och en hel del annat också förresten. Det är ett effektivt sätt att hålla tankarna på marken. Flyger så lätt iväg annars. Och jag bokstavligen dammar av min vackra, gyllengula gitarr. Vet inte varför den blivit stående i ett hörn så länge. Men nu är den min terapeut och kamrat, och den klingar bättre än någonsin. För musik ska byggas utav känsla. Och är det någonting jag har just nu, i rikligt överflöd dessutom, så är det känsla.

Ett litet inskick också till det vi diskuterade i förra inlägget; alltså ifall människor hellre vill ha nyheter om Britney´s senaste sexchock, än sådant som är viktigt och på riktigt. Just nu på aftonbladet.se tycker närmare 50% av läsarna att man lugnt kan fortsätta shoppa på H&M trots att de utnyttjar barnarbetare vars skolor stänger flera månader under skördesäsongen. Ungarna missar skolan, kanske det mest effektiva vapnet i krig mot fattigdom och ofrihet. 50% som köper mjuka paket och nynnar "allt är frid, herren blid" på vägen hem. Säger nog något om hur långt, eller kort, många är beredda att sträcka sig.

Ska lära mig Cohen´s Hallelujah innan dagen är över.

5 kommentarer:

Anonym sa...

http://approximationer.blogspot.com/2007/11/nr-kapitalister-kper-jord.html

Hej, bara ett tips på en väldigt skarp bloggare!

/A

Anders sa...

Tack för tipset! Ska kika.

Joanna sa...

Det går ju inte att se hela länken ju!

Anders sa...

Anders L: Håller med dig, riktigt intressant blogg.

Joanna: Menar du min länk eller Lundbergs?

Anonym sa...

Visst är den =)

Läs gärna Roya och Matildas blogginlägg om Göran Johanssons sorgliga utspel, om du inte redan läst det

/A