söndag 16 december 2007

Värme

Satt mest och skrev hela långa dagen. Såg solen gå upp på väg till skolan, kände dess värme mot min rygg inne i biblioteket och när jag traskade hemåt hade den för länge sedan gått ner. En vanlig dag, inget speciellt.

Det har hunnit bli rätt kyligt nu och luften är så där krispigt torr, runt omkring mig miljoner små iskristaller. Viker in på Konsum för en liter mjölk. Till vänster om entrén ser jag en SSU:are jag känner. Han står bakom ett litet bord täckt av broschyrer och tidningar. Han bjuder mig på glögg och pepparkakor, och berättar engagerat om Kooperation utan gränsers arbete för rättvisa och solidaritet. Jag kanske är lättrörd, men den värme jag känner när jag står där kan ingen decemberkyla i världen rå på.

Alldeles för lite sol - -
Konsum +
Medmänsklighet + + +

Inga kommentarer: