onsdag 12 december 2007

Dag 2

Tog vägen till vänster om kyrkogården imorse, det är så mycket lugnare där än på gångvägen vid Ringvägen. Konstaterar att man stör sig så mycket mer på biltrafik när man lyssnar på musik. Och i morse fick ingenting störa, för jag hade rockhistoriens förmodligen skönaste gitarrsolo i lurarna, Jimi Hendrix i Bold as Love. Njöt hela vägen till högskolan (och hoppas att jag inte sjöng med så högt att jag skrämde något stackars barn när jag gick förbi förskolan).

Killen är bara 26 när skivan Axis – Bold as Love släpps i London -67, faktiskt i dagarna precis 40 år sedan. Tänker på vad jag själv uppnått under lika lång tid. Kommer inte på något som motsvarar hans prestation, men tröstar mig med att jag förhoppningsvis får några fler år på mig att göra något vettigt. Hendrix dör av en överdos sömntabletter, och säkert lite annat smått och gott, 1970, bara 28 år gammal. Jaja, jag vet att det här skulle handla om vardagens små glädjeämnen. Det bidde:

Åldersångest –
Tragisk och alldeles för tidig bortgång - -
Slipper störande biltrafik +
Fantastiskt gitarrsolo +++

Fyra steg framåt och tre bakåt.

2 kommentarer:

Joanna sa...

Hejs!

Jag har varit lite datorfrånvarande då jag haft finbesök från Nicaragua, men jag börjar utmaningen i morgon (idag), torsdag! Dagens + består av öl, rom och nicaraguansk rom. :)

Men heja Anders!

Anders sa...

Nicaraguansk rom klassas som doping i vår lilla utmaning. Jag kommer aldrig kunna komma upp i så många plus som det ger. Bara så du vet. Smakar du så är du ute ;) Fast du klarar dig om du gjorde det i onsdags.

Heja!