söndag 7 oktober 2007

Ikväll smäller det!

Duellen med stort D, Reinfeldt vs Sahlin i Agenda. Jag brukar störa nåt oerhört mig på de där obligatorska politiska kommentatorerna som sitter i en soffa bredvid och efteråt berättar vad politiker "egentligen" menade, för det förstår folk tydligen inte själva. Och "såna där politiker" har ju alltid en illvillig baktanke med allt de säger.

Nu tar Aftonbladet det här kommenterandet till nya höjder:

"Vänsterdebattören Ursula Berge och liberala chefredaktören Sofia Nerbrand fick sätta betyg på Sahlin och Reinfeldt inför debatten i kväll. Här är deras dom."

Man kan alltså få proffstyckarnas kommentarer innan själva debatten! Fantastiskt, då behöver man ju inte ens titta på de där ljugande, hala ålarna som bara slingrar sig. Hela tiden!

Det tycker en stolt politiker. (Fast mina vänner skulle nog säga att mitt uppdrag som ersättare i Miljö- och konsumentnämnden inte gör mig till en "sån där politiker". Den är alltid lika härlig, den där; "Alla andra, men inte du, för dig känner jag ju"-attityden.)

Inga kommentarer: