tisdag 4 mars 2008

Lite läskigt

Har saknat inspiration några dagar, och har väl inte riktigt återfått den än. Måste bara kort nämna en sak jag nyss upplevde på nätet. Blev nämligen hjärntvättad.

Eftersom de flesta av er som läser den här bloggen är minst lika mycket politiska nördar som jag så har ni säkert redan sett Obamas kampanjlåt "Yes We Can". Jag hade inte gjort det och råkade stöta på den här nyss. Och lite läskigt var det faktiskt, för jag försökte verkligen hålla mig kritisk, men det gick verkligen inte. Försökte hålla emot men fann mig istället nästintill gråtfärdig, nynnandes yes we can. Delvis beror det kanske på att jag är lite extra känslosam för tillfället, men nog inte bara därför. Jävligt bra propaganda helt enkelt. Jävla propaganda.

Och när ni är där, passa på att kolla in den här. Samma tema fast liksom tvärtom. Helt, helt underbar.

Ta hand om er.

Inga kommentarer: